среда, 15. март 2017.

Učenje nemačkog drugi deo

Nastavljamo dalje sa učenjem nemačkog. U ovom delu naučićemo neke izraze koji se koriste pri upoznavanju i predstavljanju. Pa, da počnemo.

1. PREDSTAVLJANJE

Das ist Frau Meier.
- Ovo je gospodja Majer.

Freut mich.
- Drago mi je što sam vas upoznao.

Habt ihr euch schon kennengelernt?
- Da li ste se vi upoznali ranije?

Ich möchte dir ein paar Freunde vorstellen.
- Voleo bih da ti predstavim neke prijatelje.

Wie heißen Sie?
- Kako se zovete?

Ich heiße Maria.
- Zovem se Marija.

Du kannst ruhig du zu mir sagen.
- Ne moraš da budeš toliko formalan?

Wie heißt du?
- Kako se zoveš?

Ich bin der Michael.
- Moje ime je Mihael.

Es war nett dich kennenzulernen.
- Zadovoljstvo je upoznati te.

Gleichfalls.
- Zadovoljsto je i meni.

2. PRIČA O DRŽAVAMA

Woher kommst du denn?
-Odakle si?

Ich komme aus den USA.
- Ja sam iz SAD.

Ich komme aus Frankreich.
- Ja dolazim iz Francuske.

Ich lebe zur Zeit in Mexiko.
- Ja živim u Meksiku.

Bist du Amerikaner?
- Da li si ti Amerikanac?

Ja, genau.
- Da, naravno.

Nein, ich bin Kanadier.
- Ne, ja sam Kanadjanin.

3. PRIČA O DUŽINI BORAVKA

Wie lange bleibst du?
- Koliko dugo ostaješ?

Zwei Wochen.
- Dve nedelje.

Nur für ein paar Tage.
- Samo par dana.

Einen Monat.
- Jedan mesec.

4. PRIČA O DOPADANJU NEKOG MESTA

Wie gefällt es dir hier?
-Kako ti se svidja ovde?

Es gefällt mir gut.
- Volim ovo mesto.

Ich finde es toll hier.
- Ovde je sjajno.

Es ist halt anders hier.
- Ovo je drugačije.

5. PRIČA O POSLU

Was machst du beruflich?
- Čime se baviš?

Ich bin Ingenieur.
- Ja sam inženjer.

Ich arbeite in der Computer Branche.
- Ja radim sa kompjuterima.

Ich bin verheiratet und habe drei Kinder.
- Oženjen sam i imam troje dece.

Ich arbeite als Modell.
- Ja sam model.

Du bist aber auch sehr hübsch.
- Ti si veoma lepa.

Gefällt dir deine Arbeit?
- Voliš li svoj posao.

Ja, es macht Spaß.
- Da, jako je zabavan.

Nein, eigentlich nicht...sie ist langweilig.
- Ne baš, dosadan je.

Ja, eigentlich schon.
Da, to je u redu.

6. PRiČA O ŠKOLI/OBRAZOVANJU

Studierst du?
- Da li studiraš?

Was studierst du denn?
- Šta studiraš?

Ich studiere Jura.
- Studiram prava.

Ich studiere BWL.
- Ja sam master menadzmenta.

Biologie.
- Biologiju.

7. PRIČA O HOBIJU

Was für Hobbys hast du?
- Koji je tvoj hobi?

Ich gehe gern wandern.
- Ja volim vožnju.

Ich reise gern.
- Ja volim da putujem.

Ich höre gern Musik.
-  Ja volim da slušam muziku.

Was für Musik hörst du gern?
- Koju muziku voliš da slušaš?

Ich mag eigentlich alles außer Oper.
- Volim sve osim opere.

Uskoro nastavljamo dalje drugari.

Tschüs.

Нема коментара:

Постави коментар